Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ چھت پراذان٠بلالیؓ Û”Û”Û”Û”Û”Û”Û”Û”Û”Û”Û”Û” Ø+اÙظ Ù…Ø+مد ادریس
ÙتØ+ Ù…Ú©Û Ú©Û’ بعد نبی اکرم ï·º Ù†Û’ ایک تو عام معاÙÛŒ کا اعلان Ùرمایا‘ دوسرے اپنے دست مبارک سے بیت Ø§Ù„Ù„Û Ø´Ø±ÛŒÙ Ø³Û’ اصنام کا صÙایا کیا۔ Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©Ùˆ پاک صا٠کر دینے Ú©Û’ بعد آنØ+Ø¶ÙˆØ±Ø Ù†Û’ موذن٠اسلام Ø+ضرت بلالؓ بن رباØ+ Ú©Ùˆ Ø+Ú©Ù… دیا Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ چھت پر Ú†Ú‘Ú¾ کر اذان دیں۔ ÛŒÛ Ø§Ø³ بات کا اعلان تھا Ú©Û Ø¢Ø¬ Ú©Û’ دن شرک‘ Ú©Ùر‘ جÛالت اور جاÛÙ„ÛŒ عصبیت Ú©Û’ تمام آثار اس سرزمین سے مٹا دیے گئے Ûیں۔ ÛŒÛ Ù…Ø+ض Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ توØ+ید کا اعلان Ù†Û ØªÚ¾Ø§â€˜ Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ بات Ú©ÛŒ دلیل بھی تھی Ú©Û Ø®Ø§Ù†Ø¯Ø§Ù†ÛŒ اور نسبی تÙاخر Ú©ÛŒ اسلام میں Ú©Ûیں کوئی گنجائش Ù†Ûیں۔ مٹی‘ پتھر اور Ù„Ú©Ú‘ÛŒ Ú©Û’ بنے Ûوئے بتوں Ú©Ùˆ Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ø¹Ø¨Û Ø³Û’ نکال باÛر پھینکا گیا تھا ‘مگر ان سب سے بڑا بت جو انسانوں Ú©Û’ سینوں میں سجایا جاتا ÛÛ’ اور جس Ú©ÛŒ پوجا تمام دیگر بتوں سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ú©ÛŒ جاتی ÛÛ’ ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†ÛŒ ذاتی بڑائی اور اور Ùخر Ùˆ مباÛات کا بت ÛÛ’Û” Ø³Ø±Ø¯Ø§Ø±Ø§Ù†Ù Ù…Ú©Û Ø³Ø¨ نیچے Ú©Ú¾Ú‘Û’ تھے اور ایک Ø+بشی غلام Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ چھت Ù¾Û Ú©Ú¾Ú‘Ø§ کمال وارÙتگی اور سوز Ùˆ گداز سے اذان Ù¾Ú‘Ú¾ رÛا تھا۔ آج بلال Ú©ÛŒ آنکھوں میں خوشی Ú©Û’ آنسو تھے اور اسلام دشمنوں Ú©Û’ دلوں پر آرے Ú†Ù„ رÛÛ’ تھے۔ (سیرت ابن ÛØ´Ø§Ù…â€˜Ù…Ø¬Ù…ÙˆØ¹Û â€˜Ø¬Û³-۴‘ص Û´Û±Û³)
Ûجرت سے قبل قریش Ù†Û’ کئی Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø¢Ù†Ø+Ø¶ÙˆØ±Ø Ù¾Ø± اعتراض کیے Ú©Û Ø¢Ù¾ Ú©Û’ گردونواØ+ غلام اور گرے Ù¾Ú‘Û’ لوگ جمع رÛتے Ûیں‘ ÛÙ… آپ Ú©ÛŒ مجلس میں ان Ú©Û’ ساتھ Ûر گز Ù†Ûیں بیٹھ سکتے۔ قرآن مجید میں کئی مقامات پر ان معاندین ٠اسلام Ú©Û’ اس خیال باطل Ú©Ùˆ مسترد کیا گیا ÛÛ’Û” ارشاد٠ربانی ÛÛ’ ''اور اپنے دل Ú©Ùˆ ان لوگوں Ú©ÛŒ معیت پر مطمئن کرو جو اپنے رب Ú©ÛŒ رضا Ú©Û’ طلب گار بن کر صبØ+ Ùˆ شام اÙسے پکارتے Ûیں ‘ ان سے Ûر گز Ù†Ú¯Ø§Û Ù†Û Ù¾Ú¾ÛŒØ±ÙˆÛ” کیا تم دنیا Ú©ÛŒ زینت پسند کرتے Ûو؟ کسی ایسے شخص Ú©ÛŒ اطاعت Ù†Û Ú©Ø±Ùˆâ€˜ جس Ú©Û’ دل Ú©Ùˆ ÛÙ… Ù†Û’ اپنی یاد سے غاÙÙ„ کر دیا ÛÛ’ اور جس Ù†Û’ اپنی خواÛØ´Ù Ù†Ùس Ú©ÛŒ پیروی اختیار کرلی ÛÛ’ اور جس کا طریق٠کار اÙراط Ùˆ تÙریط پر مبنی ÛÛ’Û” (الکھÙÛ±Û¸:Û²Û¸)‘‘ سورۃ الانعام میں اس مضمون Ú©Ùˆ تÙصیل سے بیان کیا گیا ÛÛ’Û” (آیات:ÛµÛ²-ÛµÛ³)
بلالؓ Ùˆ عمارؓ اور خبابؓ وصÛیبؓ سرداران قریش Ú©ÛŒ نظروں میں Ø+قیر تھے ‘مگر ربÙÙ‘ Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ نظر میں معزز Ùˆ Ù…Ø+ترم تھے۔ اسلام میں شر٠و تکریم اور اعزاز Ùˆ اکرام کا مقام Ùˆ Ù…Ø±ØªØ¨Û Ù…Ø§Ø¯ÛŒ دولت‘ ظاÛری Ø+سن اور نسبی Ø+والوں سے Ù†Ûیں â€˜Ø¨Ù„Ú©Û Ø§ÛŒÙ…Ø§Ù†â€˜ اخلاق‘ کردار اور تقویٰ سے متعین Ûوتا ÛÛ’Û” قریش Ù†Û’ بلالؓ Ú©Ùˆ Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ چھت پر Ú©Ú¾Ú‘Û’ دیکھا تو کئی لوگوں Ú©Û’ دلوں میں Ù†Ùرت کا لاوا ابلنے لگا مگر آج ÙˆÛ Ø¨Û’ بس تھے۔ Ø+اÙظ ابن قیم‘ Ø+اÙظ ابن کثیر اور ابن Ûشام جیسے عظیم مورخین Ù†Û’ اس عظیم الشان واقعے Ú©ÛŒ جو منظر Ú©Ø´ÛŒ Ú©ÛŒ Ûے‘ ÙˆÛ Ø¨Ú‘ÛŒ ایمان اÙروز ÛÛ’Û” Ø+ضرت بلال Ù†Û’ اذان Ú©ÛŒ صورت میں Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ کبریائی کا اعلان‘ آنØ+Ø¶ÙˆØ±Ø Ú©ÛŒ قیادت Ùˆ رÛنمائی کا اقرار اور کامیابی Ùˆ ÙلاØ+ Ú©Û’ راستوں Ú©ÛŒ ترجمانی کرتے Ûوئے چاروں Ø·Ø±Ù Ù…Ù†Û Ú©Ø±Ú©Û’ جب Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ چھت سے اذان Ú©Û’ الÙاظ Ù¾Ú‘Ú¾Û’ تو Ù…Ú©Û Ú©ÛŒ Ùضا میں ایک گونج پیدا Ûوئی۔ گردونواØ+ Ú©ÛŒ Ù¾Ûاڑیاں بھی اس کلمÛÙ” Ø+Ù‚ سے جھوم اٹھیں۔ اÛÙ„ ایمان Ú©Û’ دلوں میں سکینت نازل Ûوئی اور جن دلوں میں ابھی تک کھوٹ اور میل کچیل تھا ÙˆÛ Ù¾Ú˜ Ù…Ø±Ø¯Û Ûوگئے۔ شیطان پیٹھ پھیر کر بھاگا اور روتے Ûوئے اپنی ناکامیوں کا ماتم کرنے لگا۔ جاء الØ+Ù‚ وزھق الباطل Ú©ÛŒ عملی تÙسیر چشم٠ÙÙ„Ú© Ù†Û’ دیکھی اور خلق٠خدا Ù†Û’ بھی اس کا مشاÛØ¯Û Ú©ÛŒØ§Û”
اس اذان Ú©Û’ الÙاظ Ùˆ معانی سے اÛل٠اسلام تو Ù¾ÛÙ„Û’ ÛÛŒ بخوبی واق٠تھے‘ کاÙر بھی ایک ایک Ù„Ùظ Ú©Ùˆ سن رÛÛ’ تھے اور اس کا پورا Ù…ÙÛوم سمجھ رÛÛ’ تھے۔ کوئی ابÛام تھا‘ Ù†Û Ø´Ú© Ùˆ شبÛÛ” اسلام کا انقلابی منشور پوری انسانیت Ú©Û’ سامنے پیش کر دیا گیا تھا۔ قریش Ú©Û’ ایک سردار عتاب بن اÙسَید Ù†Û’ اپنے قریب Ú©Ú¾Ú‘Û’ Ûوئے قریشیوں Ú©Ùˆ سناتے Ûوئے Ú©Ûا Ø›Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ میرے باپ اÙسَید Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ù…Ù†Ø¸Ø± دیکھنے سے Ù¾ÛÙ„Û’ ÛÛŒ اٹھا لیا۔ ÛŒÛ Ù…ÛŒØ±Û’ والد Ú©ÛŒ خوش نصیبی ÛÛ’Û” قریب Ú©Ú¾Ú‘Û’ Ûوئے سعید بن عاص Ú©Û’ بیٹوں Ù†Û’ بھی Ú©Ûا Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ Ûمارے والد سعید Ú©Ùˆ اس Ø³ÛŒØ§Û Ùام Ø+بشی غلام Ú©Û’ Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ چھت پر Ú†Ú‘Ú¾Ù†Û’ اور ÛŒÛ Ø§Ù„Ùاظ ادا کرنے سے Ù¾ÛÙ„Û’ اٹھا لیا‘ ÙˆØ±Ù†Û ÙˆÛ ÛŒÛ Ø§Ø°ÛŒØª کیسے برداشت کرتا۔ اس موقع پر ابو جÛÙ„ کا بھائی Ø+ارث بن Ûشام اور قریش کا سردار ابو سÙیان بن Ø+رب بھی ÛŒÛ Ø¨Ø§ØªÛŒÚº سن رÛÛ’ تھے ‘مگر خاموش تھے۔
لوگوں Ù†Û’ Ø+ارث بن Ûشام Ú©Ùˆ خاموش دیکھ کر اسے عار دلائی اور Ú©Ûا Ú©Û Ú©ÛŒØ§ تو دیکھ Ù†Ûیں رÛا Ú©Û ÛŒÛ Ø+بشی غلام Ú©Ûاں Ú†Ú‘Ú¾ گیا Ûے‘ تو اس Ù†Û’ بÛت اچھا جواب دیا Ú©Û ''اگر Ø§Ù„Ù„Û ÛŒÛ Ù†Û Ú†Ø§Ûتا تو ÙˆÛ Ú©Ø¨Ú¾ÛŒ اس مقام پر Ù†Û Ú†Ú‘Ú¾ØªØ§ â€˜ÛŒÛ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ مرضی Ûے‘ اسے کون روک سکتا Ûے۔‘‘ لوگوں Ù†Û’ ابوسÙیان Ú©ÛŒ طر٠تجسس Ú©Û’ ساتھ دیکھا تو اس Ù†Û’ Ú©Ûا؛ بخدا میں کوئی بات Ù†Ûیں کروں گا۔ مجھے یقین ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú¯Ø± میں Ù†Û’ کوئی بات Ú©ÛŒ تو ÛŒÛ Ú©Ù†Ú©Ø±ÛŒØ§Úº اور پتھر بھی Ù…Ø+Ù…Ø¯Ø Ú©Ùˆ خبر دے دیں Ú¯Û’Û” ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ اپنے تئیں ÛŒÛÛŒ سمجھ رÛÛ’ تھے Ú©Û Ø§Ù† Ú©ÛŒ باتوں کا کسی Ú©Ùˆ علم Ù†Ûیں۔ ادھر آنØ+Ø¶ÙˆØ±Ø Ú©Ú†Ú¾ ÛÛŒ دیر Ú©Û’ بعد ان Ú©Û’ پاس آئے۔ بلالؓ اس وقت تک اذان دے Ú†Ú©Û’ تھے۔ Ø¢Ù¾Ø Ù†Û’ ان سب سے Ùرمایا ابھی جو باتیں تم لوگوں Ù†Û’ Ú©ÛŒ Ûیں مجھے ان کا علم Ûے‘پھر Ø¢Ù¾Ø Ù†Û’ Ûر ایک Ú©Û’ الÙاظ دÙÛراتے Ûوئے بتایا Ú©Û ØªÙ… Ù†Û’ ÛŒÛ Ø§ÙˆØ± ÛŒÛ Ø¨Ø§ØªÛŒÚº Ú©ÛŒ Ûیں۔
اس موقع پر ان لوگوں Ú©ÛŒ آنکھیں Ú©Ú¾Ù„ گئیں اور انÛیں یقین Ûوگیا Ú©Û Ø¢Ù¾ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ سچے رسول Ûیں‘ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ø¨Ú¾ÛŒ ابھی ÛŒÛ Ø¨Ø§ØªÛŒÚº کر رÛÛ’ تھے اور ان میں سے کوئی بھی اپنی Ø¬Ú¯Û Ø³Û’ Ûلا Ù†Ûیں تھا Ú©Û Ø¢Ù†Ø+Ø¶ÙˆØ±Ø Ù†Û’ آکر ان کا Ø¨Ú¾Ø§Ù†ÚˆÛ Ù¾Ú¾ÙˆÚ‘ دیا۔ ان سب Ù†Û’ Ú©Ûا Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ قسم آپ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ برØ+Ù‚ رسول Ûیں ÛÙ… سچے دل سے آپ پر ایمان لائے۔ اس Ú©Û’ بعد ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ واقعی جماعت صØ+Ø§Ø¨Û Ù…ÛŒÚº اپنے اعمال اور کردار Ú©ÛŒ بدولت اعلیٰ مقام پر Ùائز Ûوئے۔ (زاد المعاد ج۳‘ ص۴۰۹-۴۱۰‘ البدایۃ والنÛایۃ ج۱‘ ص Û¸ÛµÛµ-Û¸ÛµÛ¶) رسول٠برØ+Ù‚ Ú©Ùˆ رب٠کائنات Ú©ÛŒ تائید قدم قدم پر Ø+اصل رÛی۔ ÙˆÛ Ø¹Ù„ÛŒÙ… Ùˆ خبیر Ø¢Ù¾Ø Ú©Ùˆ Ûر اÛÙ… بات Ø®ÙˆØ§Û ÙˆÛ Ú©ØªÙ†ÛŒ ÛÛŒ Ø®ÙÛŒÛ Ø±Ú©Ú¾ÛŒ گئی ÛÙˆÛ” یوں بتا دیتا جیسے روز٠روشن میں Ûر چیز نظروں Ú©Û’ سامنے عیاں Ûوتی ÛÛ’Û”
الواقدی Ù†Û’ المغازی میں شیطان Ú©ÛŒ بری Ø+رکتوں کا ØªØ°Ú©Ø±Û Ú©ÛŒØ§ ÛÛ’ اور ساتھ ÛŒÛ Ø¯Ù„Ú†Ø³Ù¾ بات Ù„Ú©Ú¾ÛŒ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø¨Ù„ÛŒØ³ اپنی طویل زندگی میں صر٠تین بار رویا ÛÛ’Û” Ù¾ÛÙ„ÛŒ Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø§Ø³ وقت جب اس Ù†Û’ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ Ø+Ú©Ù… پر Ø³Ø¬Ø¯Û Ú©Ø±Ù†Û’ سے انکار کیا اور پھر اس Ú©ÛŒ Ø´Ú©Ù„ تبدیل کر دی گئی اور اسے ملعون قرار دیا گیا۔ Ù¾ÛÙ„Û’ اس Ú©ÛŒ Ø´Ú©Ù„ Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ Ùرشتوں جیسی بنا دی تھی۔ اپنے انکار پر تو اسے اÙسوس Ù†Û Ûوا‘ مگر Ø´Ú©Ù„ تبدیل Ûونے پر پھوٹ پھوٹ کر رویا۔ دوسری Ù…Ø±ØªØ¨Û ÙˆÛ Ø§Ø³ وقت رویا جب Ø+Ø¶ÙˆØ±Ø Ú©Ùˆ ان Ú©ÛŒ بعثت Ú©Û’ بعد Ù¾ÛÙ„ÛŒ Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø+رم Ù…Ú©Û Ù…ÛŒÚº نماز پڑھتے دیکھا۔ تیسری Ù…Ø±ØªØ¨Û ÙˆÛ Ø§Ø³ رو ززارو قطار رویا جب ÙتØ+ Ù…Ú©Û Ú©Û’ بعد Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©Ùˆ بتوں سے پاک کیا گیا اور پھر بلالؓ Ù†Û’ Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ چھت سے Ú©Ù„Ù…Û ØªÙˆØ+ید بلند کیا۔ ÛŒÛ ØªÛŒØ³Ø±Ø§ موقع اس Ú©Û’ لیے اتنی ذلت Ùˆ رسوائی کا باعث تھا Ú©Û Ø§Ø³ Ù†Û’ اپنی تمام ذریت Ú©Ùˆ روتے Ûوئے خطاب کیا اور Ú©Ûا خدا Ú©ÛŒ قسم اب اس بات Ú©ÛŒ کبھی امید Ù†Û Ø±Ú©Ú¾Ù†Ø§ Ú©Û Ù…Ø+مد (صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù…) Ú©ÛŒ امت Ú©Ùˆ شرک جلی میں مبتلا کر سکو۔ اب‘ تمÛارے لیے Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û ÙˆØ§Ø±Ø¯Ø§Øª ÛŒÛ Ûوگا Ú©Û Ø§Ù† Ú©Û’ اندر [بے ÛÙˆØ¯Û Ø§ÙˆØ± لغو] شعر Ùˆ شاعری اور [دیگر جاÛÙ„ÛŒ رسوم] بالخصوص نوØ+Û Ú¯Ø±ÛŒ Ú©Ùˆ رائج کرو۔ (مغازی للواقدی ج۲‘ ص Û¸Û´Û±-Û¸Û´Û²)
ابلیس Ú©Û’ لیے ان دنوں میں مسلسل رونے دھونے Ú©Û’ سوا اور کوئی کام Ù†Ûیں Ø±Û Ú¯ÛŒØ§ تھا۔ آنØ+Ø¶ÙˆØ±Ø Ú©Ø§ Ø®Ø·Ø¨Û Ø§ÙˆØ± اس میں Ø¢Ù¾Ø Ú©Ø§ بڑا پن اور عظمت شیطان Ú©Ùˆ گھلا رÛÛŒ تھی۔ جب آنØ+Ø¶ÙˆØ±Ø Ú©Ø§ Ø®Ø·Ø¨Û Ø³Ù†Ù†Û’ Ú©Û’ لیے Ûر جانب سے لوگ دوڑ Ù¾Ú‘Û’ جن میں مرد اور عورتیں‘ بچے اور بوڑھے اÛÙ„ ایمان اور مشرکین‘ متربصین اور مناÙقین سبھی شامل تھے تو شیطان اÛل٠ایمان Ú©ÛŒ قوت ایمانی پر مسلسل Ú©Ú‘Ú¾ رÛا تھا۔ خطیب بھی عظیم تھا اور Ø®Ø·Ø¨Û Ø¨Ú¾ÛŒ بے مثال‘ مگر ÛŒÛ ØªÙˆ مقدر Ú©ÛŒ بات ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ø®Ø§Ø·Ø¨ÛŒÙ† میں سے کس Ù†Û’ اپنا دامن کس قدر بھرا! رØ+مان Ú©ÛŒ رØ+متیں اور شیطان Ú©Û’ خدشات Ùˆ وساوس! سچی بات ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ خدشات درست تھے۔ ایک دن میں اتنے لوگ اسلام میں داخل Ûوئے Ú©Û Ú©Ø¦ÛŒ سالوں میں بھی اس Ú©ÛŒ مثال Ù†Ûیں ملتی۔ ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ Ù…Ú©Û ÙتØ+ Ûوجانے Ú©Û’ بعد‘ اسلام میں داخل Ûوئے‘ اس لیے سابقون الاولون Ú©Û’ مقام Ú©Ùˆ تو Ù†Ûیں Ù¾ÛÙ†Ú† سکتے ‘مگر ان میں بÛت سے قیمتی Ûیرے اور لعل Ùˆ جواÛر تھے جن پر آنØ+Ø¶ÙˆØ±Ø Ú©Ùˆ Ùخر تھا اور ÙˆÛ ØªØ§Ø¬ نبوت میں آج بھی جگمگا رÛÛ’ Ûیں۔ انÛÛŒ میں صÙوان بن امیÛ‘ سÛیل بن عمرو‘ عتاب بن اÙسید‘ عÙÚ©Ø±Ù…Û Ø¨Ù† عمرو (ابو جÛÙ„) ‘ Ø+کیم بن Ø+زام‘ جبیر ابن مطعم‘ Ø+ارث بن Ûشام اور ان جیسے کئی Ùرزندان توØ+ید شامل Ûیں۔ انÛÛŒ میں ام Ø+کیم‘ Ûند بنت٠عتبÛ‘ ÙØ§Ø®ØªÛ Ø§Ù… Ûانی‘ ÙØ§Ø·Ù…Û Ø¨Ù†Øª الولید [Ø+ضرت خالد Ú©ÛŒ بÛÙ†] بغوم Ø§Ù„Ú©Ù†Ø§Ù†ÛŒÛ [ صÙوان بن Ø§Ù…ÛŒÛ Ú©ÛŒ زوجÛ]‘ Ûند بنت٠مÙنَبÙÙ‘Û Ø¨Ù† الØ+جاج [ عمرو ابن العاص Ú©ÛŒ والدÛ] اور ان جیسی دیگر عظیم بنات٠اسلام Ú©Û’ اسمائے گرامی جگمگا رÛÛ’ Ûیں۔ (تÙصیلات طبقات ابن سعد میں ان صØ+Ø§Ø¨Û Ùˆ صØ+ابیات Ú©Û’ Ø+الات میں دیکھی جاسکتی Ûیں)
Good Post :-) Keep Sharing :-)